Türkiye Oyun Sektörü 2 Milyar Dolarlık Hedefine Koşuyor!

Türkiye’de her yıl yaklaşık yüzde 7 oranında büyüyen sektörün önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte 2 milyar dolarlık hacme kadar ulaşması bekleniyor. Detaylar haberimizde..

Dünyanın en büyük interaktif eğlence fuarı Gamescom’a partner ülke olarak katılan Türkiye oyun pazarında dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olmayı amaçlıyor. Türkiye’de her yıl yaklaşık yüzde 7 oranında büyüyen sektörün önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte 2 milyar dolarlık hacme kadar ulaşması bekleniyor.

Elektrik Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliği (TET) 2023 yılında 150 milyar dolar hizmet ihracatı hedefine katkı sağlamak için sektörlerin yurtdışı tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine desteğini sürdürüyor. Bu kapsamda 17-21 Ağustos 2016 tarihleri arasında Almanya’nın Köln şehrinde gerçekleştirilecek dünyanın en büyük interaktif eğlence fuarı Gamescom’da, Türkiye’nin partner ülke olmasına katkı sağlayan TET, Türk oyun sektörünün geliştirilmesi ve tanınırlığının artırılmasını hedefliyor.

Ekonomi Bakanlığı'nın büyük önem verdiği ve TET’in destek olduğu fuara Türkiye’den otuza yakın oyun geliştirici de katılım sağlıyor.

Her Yıl %7 Oranında Büyüyen Oyun Sektörü İhracata Teşvik Edilmeli

Gamescom Fuarı’na Türkiye’nin partner ülke olarak katılımı değerlendiren TET Yönetim Kurulu Üyesi ve TET Yazılım-Bilişim İhracat Komisyonu Başkanı Selahattin Esim, "2023 yılında 150 milyar dolar hizmet ihracat hedefine katkı sağlamak için sektörlerin yurtdışı tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine desteğimizi sürdürüyoruz. Bu kapsamda her yıl 100’e yakın ülkeden 350 bin civarında kişinin ziyaret ettiği ve sektörün tüm önemli paydaşlarının bir araya geldiği Gamescom oyun sektörü açısından çok önemli bir platform olarak öne çıkıyor. Bugün oyun pazarı dünya genelinde 111 milyar dolar seviyelerine geldi ki bu rakamlar ile oyun sektörü, müzik ve sinema gibi iki önemli eğlence endüstrisini de geride bırakarak dev bir endüstri haline geldi." dedi

Türkiye’deki büyüme hızının dünya ile paralellik gösterdiğinin altını çizen Esim sözlerine şöyle devam etti: “Ülkemizdeki oyun pazarı her yıl yaklaşık yüzde 7 oranında büyüyor ve önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte ise sektörün 2 milyar dolarlık hacme kadar ulaşması bekleniyor. Bu nedenle dünyada hızla büyüyen bu sektörde önemli bir aktör olabilmek adına oyun sektörümüzün desteklenerek ihracata teşvik edilmesi gerektiğine inanıyoruz. Hedeflere ulaşma anlamında TET olarak bu önemli organizasyonda Türkiye’nin bu yıl partner ülke olmasını çok önemsiyoruz ve burada yaratılan sinerjiyi Türkiye’deki sektör temsilcilerimizin dünya ile olan entegrasyonu açısından da çok değerli buluyoruz.” dedi.

Haberimizi oyun sektöründe faaliyet gösteren okurlarımız başta olmak üzere tüm okurlarımızın ilgi ve bilgisine sunuyoruz.

Yazar Emine Ertaş Hakkında
Sinop Üniversitesi İstatistik Bölümü mezunu Emine Ertaş, İstanbul Ticaret Üniversitesi Endüstri Mühendisliği'nde "Geri dönüşüm ekonomisi" üzerine tezli yüksek lisans yaptı. Ocak 2014 ile Ocak 2020 tarihleri arasında Girişim Haber'de Baş Editörlük yapan Ertaş, aldığı iş hayatına akademisyen olarak devam etme kararı ile Şubat 2020 itibairyle Beykent Üniversitesi Lojistik Bölümünde Öğretim Görevlisi olarak çalışıyor.
Yeni Çıktı! Okudunuz mu?

Yorum Ekle

Ad Soyad *
E-mail * (Gravatar resminiz görünecek)
Web
KalınYatayAltı ÇiziliAlıntı
  •   Yorum  
  •   Önizle  
Yükleniyor